Νέες πόλεις βρίσκονται προ των πυλών όσον αφορά τη σύνδεσή τους με τον Αγωγό Φυσικού Αερίου (ΑΦΑ) Υψηλής Πίεσης Δυτικής Μακεδονίας.

Το έργο του αγωγού έλαβε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας την Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) όσον αφορά τις προσθήκες των νέων πόλεων και άλλων τεχνικών χαρακτηριστικών του έργου.

Φορέας υλοποίησης του έργου είναι ο ΔΕΣΦΑ.

Οι τροποποιήσεις / προσθήκες στο έργο του αγωγού

Μέσω του νέου αγωγού θα τροφοδοτηθούν με φυσικό αέριο οι παρακάτω πόλεις / περιοχές με την εγκατάσταση των αντίστοιχων υποκλάδων:

  • Οι πόλεις Έδεσσα και Σκύδρα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μέσω του Μετρητικού/Ρυθμιστικού (Μ/Ρ) σταθμού που χωροθετείται πλησίον του οικισμού Άσπρο. Ο αντίστοιχος υποκλάδος του αγωγού, θα είναι ονομαστικής διαμέτρου 10″ 0,254μ και μήκους 3,56 km.
  • Οι πόλεις Νάουσα και Βέροια στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μέσω των Μετρητικών/Ρυθμιστικών (Μ/Ρ) σταθμών που χωροθετούνται αντίστοιχα πλησίον των οικισμών Κοπανός και Πατρίδα. Ο αντίστοιχος υποκλάδος του αγωγού, θα είναι ονομαστικής διαμέτρου 10″ και μήκους 21,45 km.
  • Οι πόλεις Φλώρινα, Αμύνταιο, Πτολεμαΐδα και Κοζάνη στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας μέσω του Μετρητικού/Ρυθμιστικού (Μ/Ρ) σταθμού που χωροθετείται πλησίον του οικισμού Περδίκκα. Ο αντίστοιχος υποκλάδος του αγωγού, θα είναι ονομαστικής διαμέτρου 10″ και μήκους 9,20 km.
  • Ο σταθμός Καρδιάς μέσω Μετρητικού (Μ) σταθμού Καρδιάς. Ο αντίστοιχος υποκλάδος του αγωγού προς τις εγκαταστάσεις ΔΕΗ στο ορυχείο της Καρδιάς, θα είναι ονομαστικής διαμέτρου 14″(0,355μ) και μήκους 30,72 km.
  • Η περιοχή της Καστοριάς, σε μεταγενέστερο στάδιο, με επέκταση του δικτύου προς ο Μ/Ρ σταθμό της Πόριας.
  • Θα εγκατασταθούν εννέα 9 νέα Βαλβιδοστάσια (6 εκ των οποίων περιλαμβάνουν και σταθμό Ξέστρου) ενώ θα γίνουν και τα απαραίτητα έργα σύνδεσης με το υφιστάμενο Βαλβιδοστάσιο/Σταθμό Ξέστρου LV/SCR U-9010 Τρίκαλα (Ημαθίας) και με το υφιστάμενο Βαλβιδοστάσιο LV U-9020 στο Πλατύ.
  • Εγκαταστάσεις που απαιτούνται κατά τη διάρκεια της κατασκευής και λειτουργίας του έργου (δρόμοι πρόσβασης, εργοτάξια κατασκευής, χώροι αποθήκευσης σωλήνων κ.λπ.).
  • Ειδικότερα κάθε Σταθμός Μέτρησης/Ρύθμισης αποτελείται από τον παρακάτω μηχανολογικό εξοπλισμό: Τμήμα εισόδου Κάθετα Φίλτρα/διαχωριστές αερίου, Εναλλάκτες προθέρμανσης αερίου (σημ: ο μετρητικός σταθμός KARDIA δεν έχει Εναλλάκτες Προθέρμανσης και σύστημα ρύθμισης), συστήματα ρύθμισης, τμήμα εξόδου, βοηθητικά συστήματα (Σύστημα τιμολόγησης – Υπολογιστές ροής, Σύστημα Πεπιεσμένου Αέρα Οργάνων/Αέρα Χρήσης, Σύστημα Εκτόνωσης [VENT], Κλειστό Σύστημα συλλογής συμπυκνωμάτων, Κλειστό Σύστημα Νερού Θέρμανσης, Σύστημα νερού πυρόσβεσης, Σύστημα πόσιμου νερού, Σύστημα παραγωγής αζώτου, Αδιάκοπη παροχή ενέργειας (UPS), Ηλεκτρογεννήτρια έκτακτης ανάγκης). Οι Σταθμοί θα σχεδιαστούν ώστε να είναι συμβατοί με υδρογόνο (Η2), έως και 100%, όπως και ο αγωγός στο σύνολό του.

πηγή:ypodomes.com