Connect with us

Tεχνικές “πονηρές” με σκοπό να ξεγελάσουν τους καταναλωτές

ΔΙΑΦΟΡΑ

Tεχνικές “πονηρές” με σκοπό να ξεγελάσουν τους καταναλωτές

Στην οικονομία, ο όρος συρρίκνωση μπορεί να χαρακτηριστεί ως μια διαδικασία κατά την οποία ένα προϊόν συρρικνώνεται σε μέγεθος ή ποσότητα ή ακόμη και μειώνεται η ποιότητά του, ενώ η τιμή του προϊόντος παραμένει η ίδια. Με άλλα λόγια, αυξάνει το κόστος για ένα συγκεκριμένο προϊόν  χωρίς να αλλάζει η πραγματική του τιμή. Ακούγεται άδικο; Λοιπόν, αυτό πιστεύουν πολλοί ακόμα άνθρωποι. Παρ ‘όλα αυτά, διάφορες γνωστές εταιρείες τροφίμων και ποτών χρησιμοποιούν αυτήν τη στρατηγική εδώ και χρόνια.

Το πιο δύσκολο πράγμα σχετικά με αυτήν την πρακτική αυτή είναι ότι η αλλαγή συνήθως μόλις που γίνεται αισθητή, επομένως μόνο οι πιο προσεκτικοί πελάτες τείνουν να την παρατηρούν. Και μακροπρόθεσμα, ακόμη και η μικρότερη αλλαγή καταλήγει να εξοικονομεί εκατομμύρια δολάρια στην εταιρεία.

Χωρίς να καθυστερούμε άλλο, σας προσκαλούμε να δείτε μερικά παραδείγματα προϊόντων που κάποια στιγμή επηρεάστηκαν από τη συρρίκνωση και την σακουλοποίηση.

1.

Τεχνικές “πονηρές” που χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρείες με σκοπό να ξεγελάσουν τους καταναλωτές - Εικόνα 1Πέρυσι, κάποιος στο Reddit παρατήρησε πώς ένα πακέτο Doritos “Bigger Bag, More To Share” είχε στην πραγματικότητα την ίδια ποσότητα με το πακέτο κανονικού μεγέθους. «More air To Share», κάποιος αστειεύτηκε στα σχόλια.

2.

Τεχνικές “πονηρές” που χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρείες με σκοπό να ξεγελάσουν τους καταναλωτές - Εικόνα 2

Το 2016, οι οπαδοί των Pringles άρχισαν να παρατηρούν πώς τα αγαπημένα τους πατατάκια είναι πλέον μικρότερα. Επιπλέον, ορισμένοι παρατήρησαν ότι ο ίδιος ο σωλήνας συρρικνώθηκε, καθιστώντας πιο δύσκολο για μερικούς ανθρώπους να φτάσουν τα τελευτά κομμάτια. Παρά το γεγονός αυτό, η τιμή παρέμεινε η ίδια. «Το Pringles έχει γίνει μικρότερο ή το χέρι μου έγινε πιο παχύ;» ένας καταναλωτής το κοινοποίησε στο Twitter για να εκφράσει την ανησυχία του. Η εταιρεία εξήγησε ότι ο λόγος πίσω από αυτές τις αλλαγές ήταν ότι η κατασκευή μετατοπίστηκε από τις ΗΠΑ στη Μαλαισία. «Ο εξοπλισμός που χρησιμοποιούμε στη Μαλαισία είναι λίγο διαφορετικός από το θυγατρικό μας εργοστάσιο στις ΗΠΑ … θα παρατηρήσετε ότι τόσο το πατατάκι όσο και το δοχείο είναι λίγο μικρότερα για να ταιριάζουν με την εγκατάσταση παραγωγής», εξήγησε η εταιρεία.

3.

Τεχνικές “πονηρές” που χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρείες με σκοπό να ξεγελάσουν τους καταναλωτές - Εικόνα 3

Το 2016, η Toblerone ανακοίνωσε ότι άλλαζε το εικονικό σχέδιο των μπαρ του Ηνωμένου Βασιλείου προσθέτοντας μεγαλύτερα κενά μεταξύ των αναχωμάτων, πράγμα που σήμαινε ότι οι μπάρες είχαν περίπου 10% λιγότερη σοκολάτα στην ίδια τιμή. Προφανώς, η ατυχής αλλαγή οφείλεται στην αύξηση της τιμής των συστατικών. Οι άνθρωποι δεν ήταν πολύ χαρούμενοι για αυτό, είναι το λιγότερο που μπορούμε να σχολιάσουμε.

Δύο χρόνια αργότερα, η εταιρεία αποφάσισε να επαναφέρει το αρχικό σχήμα. Δυστυχώς, η τιμή της σοκολάτας έπρεπε επίσης να αυξηθεί.

4. Τεχνικές “πονηρές” που χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρείες με σκοπό να ξεγελάσουν τους καταναλωτές - Εικόνα 4

Για μεγάλο χρονικό διάστημα, η μάρκα Pyrex ήταν γνωστή για την κατασκευή πυρίμαχων γυάλινων σκευών. Κατά ειρωνικό τρόπο, πριν από λίγα χρόνια, τα πυρίμαχα σκεύη άρχισαν να εκρήγνυνται σε μεγάλες θερμοκρασίες. Προφανώς, οι κατασκευαστές άρχισαν να χρησιμοποιούν ένα φθηνότερο συστατικό που ναι μεν ενίσχυε το γυαλί αποτρέποντας το σπάσιμό του, αλλά συγχρόνως το κατέστησε πιο ευαίσθητο στο θερμικού σοκ.

5.

Τεχνικές “πονηρές” που χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρείες με σκοπό να ξεγελάσουν τους καταναλωτές - Εικόνα 5

Σύμφωνα με τον Metro, πέρυσι, ένας άνδρας με το όνομα William Knight έπεσε πάνω σε μια “vintage” σοκολάτα Mars, του 1996 που βρήκε στο κάτω μέρος ενός παλιού κουτιού στη σοφίτα του. Μετά τη σύγκριση της παλιάς μπάρας με την σύγχρονη, ο άντρας εξεπλάγη με το πόσο μεγαλύτερο ήταν η “vintage”. Παρ ‘όλα αυτά, η τιμή της σοκολάτας έχει υπερδιπλασιαστεί από τότε.

6.

Τεχνικές “πονηρές” που χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρείες με σκοπό να ξεγελάσουν τους καταναλωτές - Εικόνα 6

Με τα χρόνια, ένα πακέτο Double Stuf Oreo άλλαξε από 16,6 oz σε 15,35 oz και εξακολουθεί να πωλείται στην ίδια τιμή.

7.

Τεχνικές “πονηρές” που χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρείες με σκοπό να ξεγελάσουν τους καταναλωτές - Εικόνα 7Εδώ και αρκετό καιρό, το μήκος των ρολών χαρτιού τουαλέτας συρρικνώθηκε. Προφανώς, μια φορά και έναν καιρό, το τυπικό μέγεθος ενός ρολού χαρτιού τουαλέτας ήταν 11,5 x 11,5 εκατοστά. Σήμερα, τα περισσότερα ρολά είναι 1,3 εκατοστά μικρότερα από ό, τι στο παρελθόν. Παρ ‘όλα αυτά, οι καταναλωτές εξακολουθούν να πληρώνουν την ίδια τιμή.

8.

Τεχνικές “πονηρές” που χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρείες με σκοπό να ξεγελάσουν τους καταναλωτές - Εικόνα 8

Πολλές γνωστές σοκολάτες έχουν συρρικνωθεί με την πάροδο του χρόνου, αλλά οι τιμές τους δεν έχουν αλλάξει. Για παράδειγμα, μια μπάρα Twix είναι περίπου 14% μικρότερη από ό, τι ήταν αρχικά. Προφανώς, το 2012 η Mars, Inc. (που κατασκευάζει και την Twix) ανακοίνωσε ότι θα έχει όριο τις 250 θερμίδες σε όλες τις μπάρες σοκολάτας μίας μερίδας, και λόγω αυτού, πολλά από τα προϊόντα της έχουν μειωθεί σε μέγεθος.

9.

Τεχνικές “πονηρές” που χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρείες με σκοπό να ξεγελάσουν τους καταναλωτές - Εικόνα 9

Οι πελάτες παρατηρούν ότι με το πέρασμα των χρόνων πολλές μάρκες δημητριακών έχουν μειώσει την ποσότητα των δημητριακών που πωλούν σε ένα κουτί, διατηρώντας παράλληλα την τιμή ίδια. Πολλές μάρκες κάνουν τα κουτιά πιο λεπτά, οπότε με μια πρώτη ματιά, φαίνεται να έχει το ίδιο μέγεθος με εκείνο που είχε και στο παρελθόν.

10.

Τεχνικές “πονηρές” που χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρείες με σκοπό να ξεγελάσουν τους καταναλωτές - Εικόνα 10

Αποδεικνύεται, ότι μερικές σακούλες πατατάκια Lay´s περιέχουν λιγότερα πατατάκια από άλλες. Τα κανονικά πακέτα των οικογενειακών συσκευασιών Lay΄s είναι 10 oz, αλλά οι συσκευασίες της εταιρείας με γεύσης είναι 9,5 oz, αλλά και οι δύο πωλούνται στην ίδια τιμή. Σύμφωνα με το Associated Press, η διαφορά ισοδυναμεί με περίπου 5-6 πατατάκια.

11.

Τεχνικές “πονηρές” που χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρείες με σκοπό να ξεγελάσουν τους καταναλωτές - Εικόνα 11

Όπως ίσως γνωρίζετε, στις ΗΠΑ η τυπική βαρελίσια μπύρα είναι 16 οz. Προφανώς, ορισμένα μπαρ στις Η.Π.Α. κάνουν «σύντομο γέμισμα» στους πελάτες τους χρησιμοποιώντας ποτήρια που είναι μόνο 14 oz. Δεδομένου ότι αυτά τα ποτήρια έχουν το ίδιο μέγεθος με τα πραγματικά, ωστόσο, οι περισσότεροι πελάτες τείνουν να μην το παρατηρούν. Αυτά τα ποτήρια ονομάζονται συνήθως «ψεύτικα».

12.

Τεχνικές “πονηρές” που χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρείες με σκοπό να ξεγελάσουν τους καταναλωτές - Εικόνα 12

Αποδεικνύεται ότι ορισμένες μάρκες αντικαθιστούν το βαμβάκι στα «κοντομάνικα μπλουζάκια» τους με φθηνότερο και πολύ λεπτότερο συνθετικό ύφασμα. Εξαιτίας αυτού, αυτά τα μπλουζάκια φαίνονται σχεδόν διαφανή.

13.

Τεχνικές “πονηρές” που χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρείες με σκοπό να ξεγελάσουν τους καταναλωτές - Εικόνα 13

Το 2017, οι καταναλωτές άρχισαν να παρατηρούν ότι το μέγεθος των χαρτοκιβωτίων Tropicana της οικογενειακή συσκευασίας μειώθηκε κατά περίπου 9%. Παρά την αλλαγή, η τιμή παρέμεινε η ίδια.

14.

Τεχνικές “πονηρές” που χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρείες με σκοπό να ξεγελάσουν τους καταναλωτές - Εικόνα 14

Πριν από ένα μήνα, ένας χρήστης στο Reddit μοιράστηκε πώς παρατήρησε ότι τα χαρτοκιβώτια Hefty από τις συσκευασίες των 90 περιέχουνπλέον 80 σακούλες. Παρόλα αυτά, η τιμή παρέμεινε ακριβώς η ίδια.

15.

Τεχνικές “πονηρές” που χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρείες με σκοπό να ξεγελάσουν τους καταναλωτές - Εικόνα 15

Στις αρχές αυτού του έτους, κάποιος στο Reddit παρατήρησε ότι το Powerade επηρεάστηκε επίσης από τη συρρίκνωση της συσκευασίας. Προφανώς, τα αρχικά μπουκάλια 32 oz μειώθηκαν σε 28 oz, αλλά η τιμή παρέμεινε ακριβώς η ίδια.

16.

Τεχνικές “πονηρές” που χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρείες με σκοπό να ξεγελάσουν τους καταναλωτές - Εικόνα 16

Το 2014, η Coca-Cola μείωσε το μέγεθος του μεγάλου μπουκαλιού της από 2 λίτρα σε 1,75 λίτρα. Ωστόσο, η τιμή παρέμεινε η ίδια.

17.

Τεχνικές “πονηρές” που χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρείες με σκοπό να ξεγελάσουν τους καταναλωτές - Εικόνα 17Η Cadbury ανακοίνωσε ότι μέχρι το τέλος του 2021, θα μειώσει τον αριθμό των θερμίδων των μπαρ που πωλούνται σε πολλαπλές συσκευασίες. Σύμφωνα με το BBC, τα τέσσερα πακέτα αυτών των δημοφιλών γλυκών πρόκειται να περιέχουν τουλάχιστον 200 θερμίδες το καθένα. «Πρέπει να αναλάβουμε τον ρόλο μας στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας και να δεσμευτούμε ότι θα το κάνουμε χωρίς συμβιβασμούς στην επιλογή των καταναλωτών», δήλωσε η Louise Stigant, διευθύνουσα σύμβουλος του Ηνωμένου Βασιλείου στο Mondelez International, σύμφωνα με το BBC. Ωστόσο, δεν σκοπεύουν να αλλάξουν την τιμή.

18.

Τεχνικές “πονηρές” που χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρείες με σκοπό να ξεγελάσουν τους καταναλωτές - Εικόνα 18Πριν από λίγα χρόνια, η εταιρεία γιαουρτιού Chobani με έδρα τη Νέα Υόρκη αποφάσισε να μειώσει μερικά από τα γιαούρτια από 6 oz σε 5,3 oz. Παρ ‘όλα αυτά, η τιμή του γιαουρτιού δεν έχει αλλάξει. Οι πελάτες δεν ήταν πολύ ευχαριστημένοι με αυτό. Η εταιρεία εξήγησε ότι η αλλαγή έγινε για να βελτιωθεί η σύσταση με τα προϊόντα που κυκλοφόρησε πρόσφατα, καθώς και οι ανταγωνιστές τους επέλεξαν τα δοχεία των 5,3 oz, έτσι θα γίνει ευκολότερο για τους καταναλωτές να συγκρίνουν τις διατροφικές αξίες στα δύο προϊόντα.

19.

Τεχνικές “πονηρές” που χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρείες με σκοπό να ξεγελάσουν τους καταναλωτές - Εικόνα 19

Πέρυσι, τα μπουκάλια Heinz Salad Cream συρρικνώθηκαν κατά περίπου 9 τοις εκατό και το προϊόν έγινε πιο ακριβό.

Πηγή

More in ΔΙΑΦΟΡΑ

APXH