Connect with us

Χάρης Κάτανας: Αυτοκινητόδρομος Ε-65. Ένα έργο πνοής που μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός για νέες μορφές ανάπτυξης στον τόπο μας της εποχή της απολιγνιτοποίησης

ΑΠΟΨΕΙΣ

Χάρης Κάτανας: Αυτοκινητόδρομος Ε-65. Ένα έργο πνοής που μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός για νέες μορφές ανάπτυξης στον τόπο μας της εποχή της απολιγνιτοποίησης

Το σπουδαιότερο έργο των τελευταίων είκοσι ετών για τη Δυτική Μακεδονία υπεγράφη από το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την ολοκλήρωση του έργου να προχωρά ολοταχώς.

Ένας εμβληματικός αυτοκινητόδρομος όπου συνδέει την εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης με τη Δυτική Μακεδονία, τα Βαλκάνια και με ολόκληρη την Ευρώπη. Η απόσταση Λαμίας-Γρεβενών πλέον θα είναι μόλις 1 ώρα και 30 λεπτά. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να τίθενται οι βάσεις ώστε η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας να καθίσταται μεταφορικός αλλά και τουριστικός κόμβος ανάμεσα στη νότια και βόρεια Ελλάδα, τα Βαλκάνια μέσω της Εγνατίας όπου θα ενώνετε με τον Ε65 στα Γρεβενά.

Η άμεση επιτάχυνση των πολιτικών πρωτοβουλιών στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας απαιτείται περισσότερο από ποτέ. Οι ευκαιρίες όπου μας δίδονται με την υπογραφή ενός τόσο σημαντικού έργου από την Ελληνική Κυβέρνηση είναι μεγάλες. Δε μας επιτρέπεται να μείνουνε πίσω και χάσουμε περισσότερο χρόνο σε σχέση με τις κοσμογονικές αλλαγές και ευκαιρίες που δημιουργούνται για τον τόπο μας.

Άμεσα πρέπει να προχωρήσουν οι προσπάθειες των αναδασμών και των αρδευτικών έργων για την ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα, με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά όπου μπορούν να έχουν τα προϊόντα της δυτικομακεδονικής γης. Περαιτέρω πίεση και για την δημιουργία των Ειδικών Οικονομικών Ζωνών (ΕΟΖ) στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας. Μόνο έτσι μπορεί να γίνει προσέλκυση των επιχειρηματιών όπου φύγανε επενδύοντας στα Βαλκάνια τα προηγούμενα χρόνια και να ενισχυθεί ο τόσο σημαντικός κλάδος της μεταποίησης όπου μπορεί να αυξήσει την αξία των προϊόντων που θα παράγονται εδώ, δημιουργώντας πολλά και ισχυρά brand name προϊόντα. Άλλωστε οι (ΕΟΖ) εξαγγέλθηκαν από τους κ. Γεωργιάδη και Χατζηδάκη στην Πτολεμαΐδα, άρα η κυβερνητική πρόθεση θεωρείτε δεδομένη. Περαιτέρω πολιτική πίεση προς την κατεύθυνση αυτή χρειαζόμαστε από τους τοπικούς μας άρχοντες. Η ανάπτυξη και το πάντρεμα του πρωτογενούς με το δευτερογενή τομέα μπορεί να γίνει μοχλός ανάπτυξης για τον τόπο μας, την εποχή όπου η Δυτική Μακεδονία ανοίγει τα φτερά της και γίνεται μεταφορικός και τουριστικός κόμβος μέσω του Ε-65 για τη χώρα μας. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να αυξηθεί κατακόρυφα και η διαφήμιση σε ΜΜΕ εθνικής εμβέλειας αλλά συνάμα και στα γειτονικά βαλκανικά κράτη. Χρόνια τώρα άλλωστε το πράττουν οι γείτονες μας και καρπώνονται των διαφημίσεων αυτών από Έλληνες επισκέπτες στα δικά τους τουρίστα θέρετρα.

Τα κίνητρα ανάπτυξης δημιουργούνται από τις Κυβερνήσεις. Το πρώτο και σημαντικό βήμα έχει γίνει. Πιστεύω πως σύντομα θα γίνει και το δεύτερο, αυτό των Ειδικών Οικονομικών Ζωνών. Ο επιχειρηματικός κόσμος γνωρίζει καλά τους κανόνες αυτούς. Σε συνδυασμό με τα ποιοτικά προϊόντα που παράγονται στον τόπο μας μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά. Η αναγκαιότητα αλλαγής της εργασιακής μονοκαλλιέργειας και κουλτούρας είναι δεδομένη. Οι άνθρωποι μας το έχουν ανάγκη και πιστεύω πως μπορούν να τα καταφέρουν φέρνοντας σε τροχιά ανάπτυξης την κοινωνία της Δυτικής Μακεδονίας.

Continue Reading
You may also like...

More in ΑΠΟΨΕΙΣ

APXH