Νέα παράταση ζωής για το «Προλαμβάνω» έως το 2030
Σε συνέχεια των πρόσφατων εξαγγελιών του πρωθυπουργού Κυριάκος Μητσοτάκης και του σχεδιασμού του υπουργείου Υγείας, το πρόγραμμα Προλαμβάνω εισέρχεται σε νέα περίοδο υλοποίησης από την 1η Σεπτεμβρίου 2026.
Από την ημερομηνία αυτή θα εκδοθούν νέα παραπεμπτικά, ενώ οι δράσεις του προγράμματος θα συνεχιστούν μέχρι και το τέλος του 2030. Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Υγείας, η υφιστάμενη φάση του προγράμματος, η οποία χρηματοδοτείται μέσω του Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ολοκληρώνεται στις 30 Ιουνίου 2026.
Το διάστημα από την 1η Ιουλίου έως και τις 31 Αυγούστου 2026 θα αφιερωθεί στην ολοκλήρωση των διοικητικών, οικονομικών και τεχνικών διαδικασιών που απαιτούνται για το κλείσιμο των έργων και των παρεμβάσεων που χρηματοδοτήθηκαν από το Ταμείο.
Παράλληλα, όλα τα παραπεμπτικά που έχουν ήδη εκδοθεί στο πλαίσιο της τρέχουσας περιόδου του προγράμματος θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν έως και τις 30 Ιουνίου 2026. Το υπουργείο απευθύνει έκκληση στους πολίτες που έχουν λάβει παραπεμπτικό να προχωρήσουν έγκαιρα στον προγραμματισμό των εξετάσεών τους σε συνεργασία με τους συμβεβλημένους παρόχους υγείας, ώστε να αξιοποιήσουν τη δυνατότητα που τους παρέχεται πριν από τη λήξη του τρέχοντος κύκλου. Ταυτόχρονα, οι συνεργαζόμενοι πάροχοι καλούνται να συνεχίσουν απρόσκοπτα την εξυπηρέτηση των δικαιούχων μέχρι το τέλος Ιουνίου και να ολοκληρώσουν εγκαίρως όλες τις απαιτούμενες διαδικασίες εκτέλεσης και καταχώρισης των εξετάσεων, σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες του υπουργείου.
Το υπουργείο Υγείας υπογραμμίζει ότι το πρόγραμμα δεν διακόπτεται, αλλά μεταβαίνει σε μια νέα φάση λειτουργίας, η οποία θα ξεκινήσει την 1η Σεπτεμβρίου 2026, διασφαλίζοντας τη συνέχιση των δράσεων πρόληψης και έγκαιρης διάγνωσης για τα επόμενα χρόνια.
Στυλιανή Δερμιτζάκη




