Connect with us

Αναστάτωση στην Κοζάνη για την Ίδρυση των Δημόσιων Πρότυπων Ωνάσειων Σχολείων – Αντίδραση Εκπαιδευτικών και Συλλόγου Γονέων του 3ου Λυκείου

ΚΟΖΑΝΗ

Αναστάτωση στην Κοζάνη για την Ίδρυση των Δημόσιων Πρότυπων Ωνάσειων Σχολείων – Αντίδραση Εκπαιδευτικών και Συλλόγου Γονέων του 3ου Λυκείου

Έντονο προβληματισμό και ανησυχία έχει προκαλέσει στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς των μαθητών του 3ου Γενικού Λυκείου Κοζάνης, η απόφαση της ίδρυσης των Δημόσιων Πρότυπων Ωνάσειων Σχολείων (ΔΗΜ.Ω.Σ.).

Η γνωστοποίηση της επερχόμενης ίδρυσης του, όπως τονίζεται σε ανακοίνωση των εκπαιδευτικών του 3ου Γενικού Λυκείου, έγινε γνωστή μέσω των ΜΜΕ και όχι από τις αρμόδιες αρχές, και χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση ή συναίνεση από το εκπαιδευτικό προσωπικό.

Αναφέρουν ότι οι αντιδράσεις μπορεί μεν να ήταν αρχικά θετικές, αλλά σύντομα επικράτησε απογοήτευση καθώς διαπιστώθηκαν οι αρνητικές συνέπειες για τη δημόσια εκπαίδευση, τους μαθητές και τους ίδιους.

Τονίζουν χαρακτηριστικά ότι «τον αρχικό δικαιολογημένο ενθουσιασμό κάποιων συναδέλφων ακολούθησε ο προβληματισμός γιατί μόνο αοριστίες λέγονταν για τη λειτουργία των ΔΗΜ.Ω.Σ. Στη συνέχεια κυκλοφόρησε το σχέδιο νόμου για τη λειτουργία αυτών των σχολείων το οποίο η εκπαιδευτική κοινότητα το ανάγνωσε μέσω Διαδικτύου. Προκλήθηκε σοκ».

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, σημειώνεται στην ανακοίνωση τους, τα ΔΗΜ.Ω.Σ. θα λειτουργούν με ιδιαίτερη αυτονομία, και παρά την υποτιθέμενη αναβάθμιση, θα μειώσουν, τις ευκαιρίες για τους μαθητές που δεν θα ενταχθούν σε αυτά, στερώντας από τα υπόλοιπα σχολεία τη δυνατότητα ανάπτυξης.

Το μείζον πρόβλημα που πρέπει να αφορά και να αφυπνίσει όλη την κοινωνία είναι ο χαρακτήρας της δημόσιας εκπαίδευσης και η σταδιακή αποσύνθεσή της. Η Πολιτεία και οι Δήμοι παραδέχονται ότι δεν μπορούν να λύσουν τα εκπαιδευτικά προβλήματα 550.000 μαθητών, όπως επιτάσσει το Σύνταγμα, και τα εκχωρούν στον ιδιώτη  που καταστρατηγεί  το δικαίωμα της πρόσβασης στην εκπαίδευση με ίδιους όρους για όλους και «φροντίζει» μόνο 6.000 μαθητές των ΔΗΜ.Ω.Σ. Κανένας εκπαιδευτικός δεν μπορεί να χαίρεται που στο διπλανό σχολείο «πέφτουν σοβάδες». Κανένας γονιός /κηδεμόνας δεν μπορεί να ικανοποιείται που τα δικά του παιδιά έχουν ευκαιρίες που άλλα δεν έχουν“, υποστηρίζουν.

Απώλεια του μαθητικού δυναμικού και του σχολείου της γειτονιάς

Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί τονίζουν, ότι η αλλαγή αυτή θα έχει σοβαρές συνέπειες σε ένα απο τα πολυπληθέστερα και υψηλότερα αξιολογημένα Λύκεια της Δυτικής Μακεδονίας, το οποίο θα χάσει το μαθητικό του δυναμικό και, κατά συνέπεια, οι εκπαιδευτικοί την οργανική τους θέση.

Αυτό θα οδηγήσει, σύμφωνα με τους ίδιους, σε μετακινήσεις των εκπαιδευτικών σε άλλα σχολεία, ακόμη και εκτός Κοζάνης, δημιουργώντας αβεβαιότητα και αναστάτωση στην τοποθέτηση των καθηγητών, ενώ ανάλογες θα είναι οι συνέπειες και για τους μαθητές.

Οι εκπαιδευτικοί του 3ου Λυκείου Κοζάνης, υπογραμμίζουν ότι, τα σχολεία της γειτονιάς προσέφεραν ποιοτική εκπαίδευση σε όλα τα παιδιά και ότι η προώθηση αυτών των σχολείων ως «Πρότυπα» ενέχει κινδύνους για την ισότητα στην εκπαίδευση και θα οδηγήσει σε σταδιακή αποδυνάμωση της δημόσιας εκπαίδευσης και στην επιδείνωση των συνθηκών για καθηγητές και τους μαθητές που δεν θα ενταχθούν στα ΔΗΜ.Ω.Σ.

Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων

Την ίδια ώρα ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 3ου Λυκείου Κοζάνης προγραμματίζει έκτακτη γενική συνέλευση την Τρίτη 28 Ιανουαρίου στις 18:00 στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, με θέμα την απόφαση της κυβέρνησης να μετατρέψει το 3ο Λύκειο Κοζάνης σε «Ωνάσειο Σχολείο».

Ο Σύλλογος καλεί όλους τους γονείς να συμμετέχουν στην συζήτηση για τις συνέπειες αυτής της απόφασης, που αναμένεται να προκαλέσει σοβαρές αλλαγές στη ζωή των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους.

Παράσταση διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών

Ήδη απο την περασμένη Παρασκευή η ΕΛΜΕ Κοζάνης με τους εκπαιδευτικούς του 3ου Λυκείου Κοζάνης προχώρησε σε τρίωρη στάση εργασίας και παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, ενώ παραστάτη έγινε και στο Δημοτικό Συμβούλιο Κοζάνης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΛΜΕ Κοζάνης σε συνεργασία με την ΟΛΜΕ εξετάζουν τα επόμενα βήματα των αντιδράσεων τους καθώς εκτός απο την αιφνιδιαστική ανακοίνωση, ενώ υπήρξε ενημέρωση – διαβεβαίωση περί ίδρυσης Προτύπου Σχολείου, δεν υπήρξε προηγουμένους διαβούλευση και ενημέρωση με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς για το πλαίσιο λειτουργίας των Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων προκαλώντας εύλογα ερωτήματα για τη διαφάνεια και τη δημοκρατικότητα της διαδικασίας. Η διαβούλευση πάντως είναι υποχρεωτική για όλα τα νομοσχέδια.

Ο κοινωνικός ρόλος του 3ο Λυκείου Κοζάνης

Το σχολικό κτήριο στο οποίο στεγάζεται σήμερα το 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης λειτούργησε ως σχολείο για πρώτη φορά το 1993. Στην σημερινή του μορφή θεωρείται ως μια από τις καλύτερες δομές δημόσιας εκπαίδευσης στη Δυτική Μακεδονία καθώς εντός και εκτός του ωρολογίου προγράμματος του, έχει αναπτύξει μια πλειάδα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, στις οποίες συμμετέχουν μαθητές, καθηγητές και γονείς, ίδιες με εκείνες που προβλέπονται στα Πρότυπα Σχολεία.

Σύμφωνα με γονείς μαθητών, το συγκεκριμένο Λύκειο λειτουργεί όλα τα τελευταία χρόνια ως μοντέλο πρότυπου σχολείου δημόσιας εκπαίδευσης χωρίς να είναι χαρακτηρισμένο ως τέτοιο και με ότι αυτό θα σήμαινε για την χρηματοδότηση του καθώς ο δήμος διαθέτει ελάχιστα κονδύλια για την λειτουργία του.

Η μετατροπή του σε Δημόσιο Πρότυπο Ωνάσειο Σχολείο, τονίζουν, θα στερήσει απο την περιοχή την δυνατότητα μιας ισότιμης εκπαιδευτικής διαδικασίας για όλους του μαθητές ακόμη και αν με βάση τις εφαρμοστικές διατάξεις προβλέπεται πριμοδότηση της εντοπιότητας για την εισαγωγή τους.

Αναδεικνύουν επίσης τα προβλήματα που θα επιφέρει η κατάργηση της σημερινής μορφής του Λυκείου καθώς με την μετακίνηση των μαθητών σε άλλα Λύκεια, θα δημιουργηθούν συνθήκες συνωστισμού, γεγονός που δυνητικά θα επηρεάσει την ποιότητα της εκπαίδευσης και διερωτώνται αν τα υπόλοιπα Λύκεια της πόλης είναι σε θέση να απορροφήσουν τους μαθητές και καθηγητές του καταργηθέντος σχολείου.

Παράλληλα οι μαθητές θα αναγκαστούν να μετακινούνται σε μεγάλες αποστάσεις, σε μια πόλη με κακές καιρικές συνθήκες ιδιαίτερα τον χειμώνα, αυξάνοντας το χρόνο, την κόπωση, το οικονομικό βάρος αλλά και τους κινδύνους για την ασφάλεια τους.

Εξάλλου το Λύκειο της γειτονιάς στην περιοχή Αγ. Αθανασίου και Πλατάνια που σήμερα λειτουργεί ως κέντρο κοινωνικής συνοχής με την κατάργησή του θα αποξενώσει τους μαθητές και δεδομένο ότι οι αλλαγές αυτές θα γίνουν σε κρίσιμες ηλικίες μπορεί να προκαλέσουν άγχος, ανασφάλεια και δυσκολία προσαρμογής στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς.

Οι υποδομές και η δραστηριότητα του 3ου Λυκείου

Το 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης, το μοντέλο λειτουργίας του οποίου θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε όλα τα δημόσια Λύκεια σύμφωνα με τους γονείς, διαθέτει θεατρική, λογοτεχνική και κινηματογραφική ομάδα, έργα των οποίων έχουν βραβευθεί σε πανελλήνιους διαγωνισμούς. Εκδίδει το Λογοτεχνικό Περιοδικό «Όνειρα Ψυχών» και έχει διοργανώσει εικαστικές εκθέσεις σε χώρους εκτός της σχολικής μονάδας.

Έχει επιλεγεί ως Σχολείο Πρέσβης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με μεγάλη συνδρομή στην ενημέρωση των μαθητών σχετικά με την ευρωπαϊκή πολιτική συνομιλώντας απευθείας με τους θεσμούς της ΕΕ και ανταλλάσσοντας απόψεις για το μέλλον της Ευρώπης.

Συμμετέχει στο πρόγραμμα Erasmus +, ενώ διοργανώνονται συνεχώς ενημερωτικές εκδηλώσεις όπως και σεμινάρια επιμόρφωσης, παράλληλα με στοχευμένες θεματικές διδακτικές επισκέψεις.

Έχει διακριθεί παράλληλα σε πανελλήνιους σχολικούς αθλητικούς αγώνες και διαθέτει σημαντικές υποδομές, όπως μεγάλη δανειστική βιβλιοθήκη.

Ο αριθμός και η ηλικία των Λυκείων της Κοζάνης

Στην πόλη της Κοζάνης λειτουργούν σήμερα τέσσερα Γενικά Λύκεια, ένα Εσπερινό Γενικό Λύκειο, ένα επαγγελματικό Λύκειο, και ένα Εσπερινό Επαγγελματικό Λύκειο.

Ορισμένα από τα παλαιότερα σχολεία της πόλης, που στεγάζουν σήμερα Λύκεια, είναι αρκετών δεκαετιών, καθώς οι πρώτες κατασκευές τους χρονολογούνται από τη δεκαετία του 1960 και του 1970 χωρίς όμως σε μεγάλο βαθμό να έχουν ανακαινισθεί επαρκώς.

www.ertnews.gr

More in ΚΟΖΑΝΗ

APXH