Connect with us

«Έφαγε» 50.000 ευρώ από πελάτες

ΕΛΛΑΔΑ

«Έφαγε» 50.000 ευρώ από πελάτες

Δικογραφία σε βάρος ενός Έλληνα και ενός αλλοδαπού σχηματίστηκε για απάτες και νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, κατόπιν εξιχνίασης από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος (Δ.Δ.Η.Ε.) 84 περιπτώσεων εξαπάτησης πολιτών με δήθεν πώληση κινητών τηλεφώνων μέσω διαδικτυακού καταστήματος.  

Σύμφωνα με τη Δ.Δ.Η.Ε., οι δύο δράστες αποκόμισαν παράνομο περιουσιακό όφελος μεγαλύτερο των 50.000 ευρώ, με τη διερεύνηση της υπόθεσης να έχει ξεκινήσει ύστερα από καταγγελίες σε αστυνομικές υπηρεσίες σχετικά με την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών από ιστοσελίδα-διαδικτυακό κατάστημα, για τις οποίες ουδέποτε παραδόθηκαν οι συσκευές σε πολίτες που κατέβαλαν χρήματα.

Αρχικά οι υποψήφιοι αγοραστές, ύστερα από αναζήτηση συσκευών κινητών τηλεφώνων σε ιστοσελίδα διαμεσολάβησης, παραπέμπονταν στο συνεργαζόμενο ηλεκτρονικό κατάστημα, όπου εντόπιζαν αυτές σε δελεαστικές τιμές πώλησης. Στη συνέχεια προχωρούσαν σε παραγγελίες προπληρώνοντας το σχετικό αντίτιμο, είτε με χρήση χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών, είτε με μεταφορά του ποσού στο τραπεζικό λογαριασμό του καταστήματος.

Μετά τη λήξη της προθεσμίας για την παραλαβή των προϊόντων και αφού δεν είχε πραγματοποιηθεί η αποστολή τους, πολίτες επικοινωνούσαν με το κατάστημα, υπάλληλοι του οποίου δήλωναν αδυναμία αποστολής, ενώ τους γνωστοποιούσαν την επιστροφή των χρηματικών ποσών, κάτι που δεν έγινε ποτέ.

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, με αφορμή τη συγκεκριμένη υπόθεση, ενημερώνει τους χρήστες του διαδικτύου για τους κινδύνους και τι πρέπει να προσέχουν σε συναλλαγές που πραγματοποιούν μέσω διαδικτυακών ιστοσελίδων:

«Πριν πραγματοποιήσουμε οποιαδήποτε συναλλαγή μέσω μιας ιστοσελίδας, θα πρέπει να επικοινωνούμε με το ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) ή την εταιρεία, προκειμένου να επιβεβαιώσουμε εάν θα λάβουμε απάντηση και αν υφίσταται – λειτουργεί η επιχείρηση και έχει φυσική έδρα.

Να αναζητούμε πληροφορίες και σχετικές αναρτήσεις, για την αξιοπιστία του ηλεκτρονικού καταστήματος και πώς το διαδικτυακό κατάστημα διαχειρίζεται τυχόν παράπονα πελατών του.

Να ζητάμε την αυθεντική απόδειξη ή γραπτή απόδειξη αγοράς.

Να προσέχουμε ιδιαιτέρως όταν η προσφορά φαίνεται πολύ καλή για να είναι αληθινή και το άλλο μέρος ασκεί συνεχώς πίεση για την ολοκλήρωση της αγοραπωλησίας.

Θα πρέπει να πραγματοποιούμε πάντα τις συναλλαγές μας πληκτρολογώντας οι ίδιοι τη διεύθυνση της αντίστοιχης ιστοσελίδας. Να μην κάνουμε “κλικ” πάνω σε συνδέσμους (links) από μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, καθώς υπάρχει περίπτωση να είναι απατηλά.

Να πραγματοποιούμε τις πληρωμές – συναλλαγές μας μόνο μέσω ιστοσελίδων που έχουν το εικονίδιο ασφαλείας (μία κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser)».

(πηγή: ΑΠΕ)

Continue Reading
You may also like...
Click to comment

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

More in ΕΛΛΑΔΑ

APXH