Υπενθυμίζεται ότι, πρόκειται για το έργο που περιλαμβάνει την κατασκευή και επέκταση αγωγού φυσικού αερίου υψηλής πίεσης, συνολικού μήκους 158,34 χιλιομέτρων, ο οποίος θα διέρχεται από τις Περιφερειακές Ενότητες Ημαθίας, Πέλλας, Φλώρινας και θα καταλήγει στην Περιφερειακή Ενότητα Κοζάνης, βόρεια της Πτολεμαΐδας, κοντά στον οικισμό των Κομνηνών.

Όπως έγραψε πρόσφατα το energypress, η πρόοδος κατασκευής του αγωγού βρίσκεται στο 35%, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το φθινόπωρο του 2024, με το συνολικό σχεδιασμό του Διαχειριστή στην περιοχή της Δ. Μακεδονίας, να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Μάλιστα, το δίκτυο που αναπτύσσει ο ΔΕΣΦΑ, προσαρμόζεται ώστε να είναι συμβατό με τη μεταφορά υδρογόνου, τόσο όσον αφορά το τμήμα του υπό κατασκευή αγωγού, που θα μπορεί να φιλοξενεί μείγμα φυσικού αερίου και υδρογόνου, όσο και την σχεδιαζόμενη ανάπτυξη ενός δεύτερου παράλληλου αγωγού, για μεταφορά 100% υδρογόνου.

Τα χαρακτηριστικά του αγωγού

Αναλυτικότερα, όπως περιγράφεται σε σχετική απόφαση του Υπουργείου, ο κύριος κλάδος του Αγωγού, (Τρίκαλα Ημαθίας – Κομνηνά), μήκους 93,64 χλμ και διαμέτρου 30 ιντσών, περιλαμβάνει τους σταθμούς, ξεστροπαγίδας U-9010 και βαλβιδοστασίου U-9020 (Πλατύ).

Οι δύο σταθμοί θα εγκατασταθούν εντός των υφισταμένων βανοστασίων Τρικάλων Ημαθίας και Πλατέως.

Πρόσθετα του κύριου κλάδου, το έργο περιλαμβάνει τα παρακάτω τμήματα:

Υποκλάδος προς Άσπρο, μήκους 3,37 χλμ, διαμέτρου 10 ιντσών
Υποκλάδος προς Νάουσα-Βέροια, μήκους 21,27 χλμ, διαμέτρου 10 ιντσών
Υποκλάδος προς Περδίκκα, μήκους 9,12 χλμ, διαμέτρου 10 ιντσών
Υποκλάδος προς Καρδιά, μήκους 30,95 χλμ, διαμέτρου 14 ιντσών

Επιπλέον, στις ειδικές συνθήκες σχεδιασμού του έργου, αναφέρονται:

Η Πίεση Σχεδιασμού, στα 80 barg
Η Ελάχιστη Θερμοκρασία Σχεδιασμού:

– 20ο C (για υπόγεια τμήματα)

– 20ο C (για υπέργεια τμήματα)

Η Μέγιστη θερμοκρασία σχεδιασμού:

+ 60ο C (για υπόγεια τμήματα)

+ 80ο C (για υπέργεια τμήματα)

Πηγή:energypress.gr