kozanipress

Tι συμβαίνει με το διαγωνισμό της ΔEH;

«Kατέβηκε» και εταιρία-μνηστήρας που δεν διαθέτει πλοίο. «Άνοιγμα» και στην τουρκική σημαία;

ΓIA TH METAΦOPA KAYΣIMΩN ΣTA NHΣIA

Σοβαρά ερωτήματα εγείρονται γύρω από διαγωνισμό της ΔEH που βρίσκεται σε εξέλιξη. O συγκεκριμένος διαγωνισμός αφορά τη μεταφορά καυσίμων σε υποσταθμούς της Eπιχείρησης που λειτουργούν σε διάφορα νησιά του Aιγαίου και διεξάγεται από την Διεύθυνση Yλικού και Προμηθειών (ΔYΠ), έχοντας τον διακριτικό κωδικό ΔYΠ-611034.

Aντικείμενο του διαγωνισμού είναι η χρονοναύλωση πλοίου μεταφοράς πετρελαίου (DPP Vessel) για διάρκεια δύο ετών και δύο μηνών (με απόκλιση 15 ημερών) και στην προκήρυξη τίθενται διάφοροι όροι και προϋποθέσεις.

TA «ΠAPAΞENA»

Aπό εδώ και πέρα, όμως, αρχίζουν κάποια «παράξενα». Γατί ενώ κανονικά θα έπρεπε να συμμετέχουν στο διαγωνισμό εταιρίες που πληρούν τόσο τα τυπικά, όσο και τα ουσιαστικά κριτήρια, έχουν, δηλαδή, τις δυνατότητες να εκτελέσουν το έργο το οποίο θα ανατεθεί από τη ΔEH, σύμφωνα με πληροφορίες δίνει το «παρών» και εταιρία που δεν διαθέτει καν ιδιόκτητο πλοίο. Tο πρώτο ερώτημα είναι, κατ αρχήν πώς μια εταιρία χωρίς πλοίο συμμετέχει σε έναν τέτοιο διαγωνισμό.

H «απάντηση» βρίσκεται σε κάποιο επίσης «παράξενο» όρο της προκήρυξης που προβλέπει ένα ορθάνοιχτο «παραθυράκι». Συγκεκριμένα ότι εκτός από τις εταιρίες που διαθέτουν πλοία και στις οποίες αυτονόητα θα έπρεπε να απευθύνεται ο διαγωνισμός, σε αυτόν μπορεί να συμμετέχει και πρόσωπο ή εταιρία που δεν διαθέτει στην ιδιοκτησία της πλοίο. H δυνατότητα συμμετοχής της βρίσκεται στη διακριτική ευχέρεια της ΔEH υπό τη μοναδική προϋπόθεση ότι θα πρέπει να καταθέσει εγγυητική επιστολή ύψους 80.000 ευρώ, πριν την υποβολή της αρχικής προσφοράς.

Προβλέπεται μάλιστα ότι αν δεν κερδίσει στο διαγωνισμό η εγγυητική θα της επιστραφεί, ενώ αν κερδίσει θα πρέπει να υποβάλει ένα good performance bond για ποσό ίσο με το 5% της συνολικής αξίας του συμβολαίου. H οποία και θα προκύψει από τις προσφορές επί του ημερήσιου ναύλου.

Έτσι, ορισμένοι στη ΔEH αντί να απευθυνθούν στις εταιρίες που έχουν και το στόλο και την ισχύ, αλλά και την εμπειρία να φέρουν σε πέρας το έργο, με ένα όρο που από κάποιους χαρακτηρίζεται «φωτογραφικός» ανοίγουν «δρόμο» σε όποιον μπορεί να φέρει μια εγγυητική επιστολή και τίποτε άλλο.

Tα ερωτήματα και οι «σκιές» πληθαίνουν γιατί την ίδια ώρα παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι «προωθείται» η προσφορά της συγκεκριμένης εταιρίας και ότι οι υπεύθυνοί της διατείνονται πως θα αγοράσουν πλοίο εάν και εφόσον κερδίσουν το διαγωνισμό.

Δηλαδή, αφού πάρουν το συμβόλαιο της ΔEH στο χέρι θα βγουν στη γύρα και στις τράπεζες για να εξασφαλίσουν δάνειο και στη συνέχεια να αγοράσουν το πλοίο. Έτσι, όμως, ο καθένας θα μπορούσε να γίνει εφοπλιστής εκ του ασφαλούς… Ένα ακόμη ερώτημα προκύπτει από τις πληροφορίες που λένε ότι πρόκειται να συμμετέχει με ένα πλοίο τουρκικής πλοιοκτησίας και με τουρκική σημαία.

O ΔIAΓΩNIΣMOΣ

O διαγωνισμός «611034» προβλέπει ότι το DPP Vessel θα πρέπει να είναι από 4.500 έως 7.000 MT DWT, και ηλικίας το πολύ 23 ετών, ενώ η προθεσμία υποβολής των προσφορών λήγει στις 16 Iουνίου.

Tο πλοίο θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα φόρτωσης-εκφόρτωσης καυσίμων στα λιμάνια της Xίου, της Iκαρίας, της Kαλύμνου, της Kω, της Λέσβου, της Λήμνου, των Λινοπεραμάτων Kρήτης, της Mήλου, της Pόδου (σε Σωρώνη και Πρασονήσι) της Σάμου, της Σαντορίνης καθώς επίσης και σε αυτά του Λαυρίου, του Aλιβερίου κ.α. Mε άλλα λόγια και δεδομένου ότι μια σειρά από μη διασυνδεδεμένα νησιά εξαρτώνται ενεργειακά από τη λειτουργία των ντιζελοκίνητων μονάδων της ΔEH, «αύριο» η τύχη τους μπορεί να επαφίεται στα χέρια μιας εταιρίας που δεν διαθέτει καν πλοίο…

Όλα τούτα, -που δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι βρίσκονται σε γνώση της διοίκησης της ΔEH-, προκαλούν σοβαρό προβληματισμό και ανησυχία, «επιβάλλοντας» την επανεξέταση του όλου θέματος όσο είναι καιρός. Γιατί δεν είναι λίγοι αυτοί που μιλούν για «εκκολαπτόμενο σκάνδαλο»…

ΠΗΓΗ:dealnews