kozanipress

Σε αναζήτηση μοντέλου χρηματοδότησης για τα 22 μικρά περιφερειακά αεροδρόμια

Σε μια περίοδο που εντείνεται η συζήτηση για τις μεγάλες ελλείψεις υποδομών, κυρίως στα ελληνικά νησιά, αρκετά από τα οποία αδυνατούν να διαχειριστούν το αυξημένο τουριστικό ρεύμα, η ΕΕΣΥΠ (Υπερταμείο) εξακολουθεί να αναζητεί μοντέλο χρηματοδότησης του σχεδίου αναβάθμισης των 22 μικρότερων περιφερειακών αεροδρομίων που έχουν παραμείνει στον έλεγχο του Δημοσίου. Για το 23ο αεροδρόμιο, αυτό της Καλαμάτας, έχει προγραμματιστεί υποβολή δεσμευτικών προσφορών από τέσσερις υποψήφιες κοινοπραξίες στις 15 Οκτωβρίου. Μένει, βέβαια, να απαντηθεί αν θα υποβάλουν προσφορά και οι τέσσερις κοινοπραξίες που είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον και συγκεκριμένα οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR Airports (συνεργάζονται και στο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου), οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Egis Airport Operation – Aéroports de la Cote d’Azur, οι Fraport AG – Delta Airport Investments (όμιλος Κοπελούζου) – Pileas (όμιλος Κωνσταντακόπουλου) και Metlen – Corporation America Airports.

Έπειτα από αρκετά χρόνια φαίνεται πως στο Υπερταμείο καταλήγουν σε ένα μεικτό μοντέλο με συμμετοχή του Δημοσίου στη χρηματοδότηση των έργων υποδομής. Το ερώτημα είναι αν θα είναι αρκετά ελκυστικό το πακέτο, ώστε να προσελκύσει ιδιώτες επενδυτές, και ταυτόχρονα θα καλύπτει τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις λεγόμενες «κρατικές ενισχύσεις». Για όλα αυτά μάλλον θα χρειαστεί να περιμένουμε μερικούς μήνες ακόμα, ώστε να ολοκληρωθούν οι σχετικές μελέτες.

powergame.gr