kozanipress

«Βροχή» καταγγελιών από καταναλωτές την τελευταία διετία

Δείτε σε ποιες υπηρεσίες επικεντρώνονται τα περισσότερα παράπονα

Ραγδαία αύξηση των καταγγελιών από καταναλωτές την τελευταία διετία καταγράφει μελέτη της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας για τις επιπτώσεις της πανδημίας Covid-19 στις καταναλωτικές συναλλαγές. Σημαντική παράμετρο αποτελεί η μείωση των εισοδημάτων των καταναλωτών (αναστολή συμβάσεων εργασίας) και η συνεπαγόμενη αδυναμία εξόφλησης των καθημερινών και πάγιων δαπανών των νοικοκυριών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Στην κατηγορία των ακινήτων, το 87,5% των περιπτώσεων αφορά αδυναμία εξόφλησης μισθωμάτων κατοικιών. Στην κατηγορία των τηλεπικοινωνιών παρατηρείται διακοπή παροχής υπηρεσιών από την πλευρά των παρόχων, καθώς οι καταναλωτές αδυνατούσαν να εξυπηρετήσουν τις οφειλές τους σε ποσοστό 12,2%.

Στην κατηγορία των υπηρεσιών κοινής ωφελείας οι ρυθμίσεις οφειλών ανέρχονται σε 22,7%, ενώ η άρνηση παροχής υπηρεσιών (διακοπή ρεύματος/ νερού) σε ποσοστό 13,6%.

Στην κατηγορία των ηλεκτρονικών συναλλαγών το κύριο πρόβλημα εστιάζεται στο δικαίωμα στην υπαναχώρηση (54,5%), ενώ το δικαίωμα της αντικατάστασης ελαττωματικών προϊόντων καταστρατηγήθηκε σε ποσοστό 27,3%.

Πολύ μεγάλη αύξηση του όγκου των καταγγελιών για τα έτη 2020 και 2021 καταγράφει η μελέτη και στον τομέα τον ταχυμεταφορών, με τους καταναλωτές και τους προμηθευτές να αγνοούν τους όρους που διέπουν τις ταχυμεταφορές, όπως, ενδεικτικά, ημέρες παράδοσης προϊόντων και αποζημιώσεις απολεσθέντων κ.ο.κ.

Άνοδος του όγκου των προβληματικών καταναλωτικών συναλλαγών εντοπίζεται και στην κατηγορία τηλεπικοινωνίες κατά τα έτη 2020 και 2021. Το μεγαλύτερο ποσοστό απαντάται στις παράτυπες χρεώσεις (47,6%), οι οποίες ως επί το πλείστον αφορούν το κόστος σύνδεσης καταναλωτών στο διαδίκτυο και στην τηλεφωνία, ειδικά κατά την περίοδο της εκτεταμένης τηλεκπαίδευσης και της τηλεργασίας.

Αρνητικά επηρεάστηκαν και οι τραπεζικές συναλλαγές, με κυρίαρχο ζήτημα τις δεσμεύσεις χρηματικών ποσών από ακατάσχετους λογαριασμούς, όπου οι καταγγελίες ανήλθαν τα έτη 2020 και 2021 σε ποσοστό 84,7% του συνόλου των καταγγελιών που έχει διαχειριστεί η ΕΕΚΕ στην κατηγορία αυτή.

Τέλος, σημαντική αύξηση σημείωσε ο όγκος των καταγγελιών στην κατηγορία τουριστικές υπηρεσίες, γεγονός που οφείλεται στα μέτρα υγειονομικής προστασίας των πληθυσμών και στις επακόλουθες ακυρώσεις στη μετακίνηση και τη διαμονή. Σύμφωνα με την ένωση, το 2022 βρίσκει το μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών με οφειλές προς τις υπηρεσίες κοινής ωφελείας και πιθανή διακοπή παροχής ρεύματος.